Spend some cash

Många har skrivit och frågar mig, vart får du alla dina pengar ifrån? Jobbar du? Tjänar du pengar på bloggen? Näe, varken eller. Jag får 8000 kr/månaden för att jag går i skolan, men det räcker ju inte till, det förstår ni säkert. Men mina andra inkomstkällor is... inte olagliga, men pinsamma!

När jag var liten, så flyttade jag och min familj till ett ställe på landet, i en stor gul villa. För att mina föräldrar inte gillade tanken på att vi skulle växa upp i stan, att vi skulle få en lugn och harmonisk uppväxt på landet, med djur, skogar och grusvägar. Jag älskade att springa i skogen, klättra i träd och jaga kossor. Mina grannar också. Men när vi blev lite äldre, kanske gick på mellanstadiet, och mina kompisar och grannar fick mobiltelefoner, nya datorer, motorcyklar och så vidare, så märkte jag att vi inte var som dom, vår familj. Mina grannars föräldrar var fastighetsägare, egenföretagare, markägare osv. Väldigt välbärgat område, men mina föräldrar var och är fortfarande vanliga arbetare så jag kunde aldrig få allt det där som dom fick. När vi började högstadiet så blev pengar extremt viktigt helt plötsligt. Min granne fick ett trevåningshus där han fick en värstingljudanläggning, egen bar och allt man kan tänka sig. Vi festade där jämnt, och det var så grymt kul. När jag slutat nian hade jag haft på mig en Rolex som jag lånat av min granne, i äkta guld som han påstod kosta en halv miljon, jag hade åkt i Ferrari, Lamboghinis, rattat båtar i 10-miljoners klassen. Klart man blir inspirerad.

Nu är det ett par år sen, men för att vara lite ärlig och känslosam med er kära läsare, så styr pengar en stor del av mitt liv. Jag älskar pengar, och någon dag ska jag också vara den där fastighetsägaren som lånar ut sin halvmiljonsrolex åt grannpojken och skjutsar han till skolan i en sprillans Ferrari. 

Men helt ärligt, låt inte pengar styra era liv som det gör med mitt. Jag grät nyss för min mamma inte köpte mitt duschcremé som jag brukar få, ett duschcremé som kostar en femhundring, och jag tror faktiskt att det är det höga priset som får mig att vilja ha just den så mycket. 



Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

tja allt bra ?

<3

2010-12-22 @ 18:02:11
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

haha du behöver pengar

personligen behöver jag läsa koranen och islam <3

älskar islam behöver inga pengar alls <3

2010-12-22 @ 18:04:51
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: G

Ojdå, vad gick snett? Lantisar kör kanske 360, men inte Ferrari 360 utan Volvo 360.



Hoppas du bara är mytoman på bloggen.



Nu till och läsa nästa wannabestekares blogg.

2010-12-22 @ 18:32:25
Postat av: Din pappa

Jävla bög skaffa ett liv

2010-12-22 @ 19:16:26
Postat av: Amanda :)

omg jag tror du bor ngnstans vid mig o.o'

2010-12-22 @ 19:35:48
Postat av: Joy

Så länge du inte finansierar din livsstil med snabblån och liknande så fine, för isf kommer nog en dag när allt rasar, det hände min kompis. För dyra vanor, för lite pengar... verkligheten kom ikapp. Därför skriver jag en blogg om att hantera sina pengar utgående från sina möjligheter.

2010-12-29 @ 15:17:58
Postat av: Joy

moneybusiness.blogg.se är min bloggadress.

2010-12-29 @ 15:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0