Resumé

Min äldsta vän Daniel blev ett år äldre igår, det firades ganska hårt med skumpa åt folket, konstiga öler, julskinka och allt möjligt. Slutade med att vi hamnade på Platens, det enda öppna för kvällen. Lisa i garderoben var trevlig, väl nere i den unkna källaren så blev vi mötta av massor folk som inte hade något vett i kroppen, spillde öl på min nya sammetskavaj och uppförde sig grisit.

Efter att ha festat endel på stureplan är man liksom van vid att folk beställer in drinkbrickor och man bara behöver gå och plocka, men istället trängdes jag i baren. Som tur var träffa jag en gammal kompis som frågade om hon fick bjuda på något. "En flaska Champagne, tack!". Och vet du? Det här trodde jag aldrig, efter ett par minuter vänder hon sig om med en ishink och en flaska, inte champagne dock, men ett mousserande vin och räcker över till mig och önskar mig fortsatt trevlig kväll, sen fortsatte festen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0