Housechef

Idag ska jag laga mat, jag älskar att laga mat faktiskt. Men inte typ, köttbullar och spaghetti, that's boring. Vill ha lite utmaning och lägga upp fint och göra många moment. Så idag, ska jag göra min specialitet, bulgursallad med mangorioja och räkor och persikor.

Tänkte att ni också vill göra något Super-Gi såhär innan julbordet. Så tänkte slänga in ett recept på min sallad.

Några deciliter Bulgur
En burk räkor
1 isbergsallad
1 paket Ruccolla
1 Burk inlagda persikor
1 Purjolök

Sås: En färdigköpt Mango Rioja

Gör så här. Koka bulgur, lägg isbergssalladsblad på en tallrik. När burguren kokat klart lägger du på lagom mängd på salladsbladet, hacka purjolök och tärna persikorna och blanda i. Släng på lite räkor och toppa med Ruccolla. Sen tycker jag personligen att det är finast att hälla sås i en liten skål på tallriken bredvid maten så man får doppa hur mkt man vill :)

Smaklig måltid, xoxoxo your Weakzi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0